اطلاعات پزشکی مرتبط با دهان و دندان

۱-دیابت : این گونه بیماران در مورد اعمال دندانپزشکی در معرض خطر عفونت قرار دارند.

۲-آسم : تنگی نفس این بیماران هنگام کار باید مدنظر قرار گیرد، ضمنا به همراه داشتن اسپری سالبوتامول الزامی است.

۳-بیماران دارای فشار خون بالا : کاهش اضطراب و نگرانی، استفاده از داروهای بیحسی مناسب

۴.بیماران قلبی و عفونت های میکروبی دریچه های قلبی :

چه نوع بیماری های قلبی دردندانپزشکی اهمیت ویژه دارند؟

جراحی قلب در ۶ماه گذشته
جراحی عروق قلب در۶ ماه گذشته
دریچه ی مصنوعی قلب
سابقه ی تب رماتیسمی
سابقه ی مور مور شدن قلب
اندو کاردیت باکتریایی
ضایعات مادر زادی قلب
مشکلات دریچه ای
استفاده از آنتی بیوتیک درمانی، پیشگیری مناسب قبل و بعد از کار کاهش اضطراب، داروی بیحسی مناسب

۵- هپاتیت : بیماری کبدی که باعث ترس افراد جامعه شده و آلودگی به این ویروس نگرانی ایجادمیکند.دقت لازم توسط کادردرمانی، استفاده از لوازم یکبار مصرف

۶-ایدز : بیماری سیستم ایمنی بدن بوده که به مانندهپاتیت مراقبت های لازم را باید انجام داد.

۷-هموفیلی : به دلیل خونریزی این بیماران، جراحی بایستی با دقت بیشتر انجام شود.

۸-حاملگی : خانم های حامله هیچگونه محدودیتی به جهت انجام اعمال دندانپزشکی نخواهندداشت. با توجه به دستگاههای رادیو گرافی جدید دیجیتالی ( RVG ) و کاهش میزان اشعه X مصرف شده در تصویر برداری میتواننداعمال دندانپزشکی را انجام دهند لکن دررادیوگرافی ها بایستی از پیشبند سربی استفاده شود.

۹-بیماران کلیوی و دیالیزی: انجام اعمال دندانپزشکی جهت اینگونه بیماران با توجه به نوع بیماری کلیوی متفاوت است ولی محدودیتی ندارد.

در تمامی موارد فوق مشاوره با پزشک متخصص همان رشته لازم و ضروری است.